Tuesday, June 12, 2012

Ispitna pitanja za Politički marketing

link za pitanja u pdf. formatu
link za pitanja u word.docx formatu



Literatura
Slavujević, Zoran (2009), Političko komuniciranje, politička propaganda i politički
       marketing
, Beograd: Grafocard; str. 127 282.

1) Definicija političkog marketinga i odnos sa srodnim pojmovima političko komuniciranje, politička propaganda i odnosi sa javnošću;
2)   Elementi određenja političkog marketinga: „politička roba“ i kontroverze u vezi sa ovim elementom;

3)  Elementi određenja političkog marketinga: „potrošač ili kupac političke robe“ i kontroverze sa ovim elementom;
4)   Elementi određenja političkog marketinga: „prodaja političke robe“ i kontroverze sa ovim elementom;
5) Elementi određenja političkog marketinga: „profit“ u politici i kontroverze sa ovim elementom;
6)      Vrste političkog marketinga;
7)      Nastanak i razvoj političkog marketinga u SAD,
8)      Nastanak i razvoj političkog marketinga u Velikoj Britaniji;
9)      Nastanak i razvoj političkog marketinga u Francuskoj;
10)   Društveni i političko-institucionalni kontekst razvoja političkog marketinga;
11)   „Novi tip liderstva“ zasnovan na postulatu o vladavini javnog mnenja i kritika postulata;
12)   Sofisti kao starovekovne preteče političkog marketinga;
13)   Doprinos različitih naučnih disciplina razvoju koncepcija političkog marketinga;
14)   Kritika koncepcije političkog marketinga: politički marketing - nauka ili struka;
15)   Efikasnost kao vrhovno načelo političkog marketinga i njegova kritika;
16)   Značaj izbornih kampanja;
17)   Funkcije izbornih kampanja;
18)   Ciljevi izbornih kampanja;
19)   Izborna participacija i apstinencija;
20)  Razlozi glasanja za određenu stranku ili kandidata: posredne i neposredne determinante;
21)   Razlozi glasanja za određenu stranku ili kandidata: socio - demografski model;
22)   Razlozi glasanja za određenu stranku ili kandidata: ekonomski model izbornog ponašanja;
23)   Razlozi glasanja za određenu stranku ili kandidata:  stavovski model;
24)  Partijska identifikacija kao neposredna determinanta izborne motivacije;
25)  Imidž partije kao faktor izborne motivacije;
26)  Imidž kandidata kao faktor izborne motivacije;
27)  Građenje imidža kandidata;
28)   Građenje imidža partije;
29)  Izborni program, odnosno teme koje se pokreću u kampanji kao faktor izborne motivacije;
30)   Strategija ofanzivne kampanje;
31)  Dijagnostika stanja u društvu i političkog odnosa snaga kao prva faza pripremanja i realizacije izborne kampanje;
32)   Strategija izborne kampanje i njena opšta pravila;
33)   Činioci koji opredeljuju strategiju izborne kampanje;
34)   Tipovi izbornih kampanja: ideološke kampanje;
35)  Tipovi izbornih kampanja: programske kampanje;
36)   Tipovi izbornih kampanja: partijske kampanje;
37)   Tipovi izbornih kampanja: liderske kampanje;
38)   Tipovi izbornih kampanja: iracionalne i racionalne kampanje;
39)   Tipovi izbornih kampanja: konstruktivne kampanje i kampanje suprostavljanja;
40)   Tipovi izbornih kampanja: segmentisane i nesegmentisane kampanje;
41)   Tipovi izbornih kampanja: dugoročne, kratkoročne kampanje i kampanje „u poslednjem trenutku“;
42)  Tipovi izbornih kampanja: predizborne, izborne i postizborne kampanje;
43)  Pozicioniranje partija i kandidata;
44)   Utvrđivanje okosnica kampanje;
45)  Slogani;
46)  Sredstva kampanje i oblici promocije;
47)  Elementi opšte strategije promocije političkog subjekta: kontrola nad sadržajem;
48)   Elementi opšte strategije promocije političkog subjekta: kontrola nad slikom;
49) Elementi opšte strategije promocije političkog subjekta: kontrola nad vremenom promocije;
50)   Besplatni oblici promocije: publicitet u medijima;
51)   Besplatni oblici promocije: odnosi s javnošću;
52)  Besplatni oblici promocije: oglašavanje kandidatura i isticanje izbornih lista kao oficijelni oblik promocije;
53) Besplatni oblici promocije: predstavljanje stranaka i kandidata kao oficijelni oblik promocije;
54)   Besplatni oblici promocije: medijske debate i dueli;
55)   Plaćena sredstva i oblici promocije: argumenti za i protiv;
56)   Prednosti i nedostaci zakupa vremena i prostora u medijima;
57)   Različite strategije plaćnog političkog reklamiranja u medijima;
58)   Različite strategije plaćnog političkog reklamiranja u medijima: „orkestrirani finiš“;
59)   Različite strategije plaćnog političkog reklamiranja u medijima: strategija „mlazeva“;
60)   Različite strategije plaćnog političkog reklamiranja u medijima: „media - bliz“ strategija;
61)   Različite strategije plaćnog političkog reklamiranja u medijima: „zakup tržišta“;
62)  Različite strategije plaćnog političkog reklamiranja u medijima: strategija „u poslednjem trenutku“,
63)  TV spotovi kao plaćeni oblik promocije stranke i kandidata;
64)   Vrste TV spotova;
65)   Telethon kao oblik plaćene političke promocije stranke i kandidata;
66)  Političke reklame na radiju;
67)  Političke reklame u novinama;
68)   Negativne političke reklame: vrste negativnih reklama;
69)   Prednosti i nedostaci negativne političke reklame;
70)   Legitimnost negativnog reklamiranja;
71)  Javni skupovi kao oblik promocije stranaka i kanidata;
72)   Slanje pisama na kućne adrese birača kao oblik promocije stranaka i kandidata: prednosti i nedostaci;
73)   Ciljevi koje partije i kandidati mogu da postignu slanjem pisama na kućne adrese birača;
74)   Kućne posete biračima kao oblik promocije stranaka i kandidata;
75)   Politički plakata, poster i letak: prednosti ovog oblika promocije stranaka i kandidata;
76)   Vrste političkih plakata;
77)  Različiti promotivni materijali u promociji stranaka i kandidata;
78)   „Telefonski blic“ kao oblik promocije stranaka i kandidata;
79)  Web sajt kao oblik promocije za realizaciju ciljeva kampanje;
80)   Izbor sredstava i oblika promocije za realizaciju ciljeva kampanje;
81)  Modeli organizacije kampanje;
82)   Nivoi organizacije kampanje i učesnici u njenoj realizaciji;
83)   Izvori finansiranja kampanje;
84)   Regulisanje finansiranja kampanja iz privatnih izvora;
85)  Osnovni elementi plana kampanje;
86)   Teorije o efektima političkog marketinga: teorije o maksimalnim efektima na stavove;
87)   Teorije o efektima političkog marketinga: teorije o ograničenim efektima na stavove;
88)   Teorije o efektima političkog marketinga: teorije o efektima na ponašanje;
89)   Druge teorije o efektima političkog marketinga: teorija koristi i zadovoljstva, teorije o dvostrukom toku informacija, agenda setting teorija, kritička kulturološka paradigma;
90)   Načini istraživanja efekata marketinških kampanja;
91)   Problemi sa istraživanjem marketinških kampanja;
92)   Politički marketing i etika: pozicija etičkog apsolutizma;
93)   Politički marketing i etika: pozicija etičkog relativizma;
94)   Politički marketing i etika: transetička pozicija;
95)   Politički marketing i etika: odnos načela etičnosti i uspešnosti;
96)   Kritika koncepcije političkog marketinga: politički marketing kao tehnika manipulacije;
97)  Kritika koncepcije političkog marketinga: svođenje publike na zbir izolovanih političkih konzumenata;
98) Kritika koncepcije političkog marketinga: politički marketing kao sredstvo očuvanja sistema političke dominacije;
99)   Sveprisutnost ili svemoć političkog marketinga.

No comments: